Carregant Esdeveniments

Tots els Esdeveniments

Els mitjans de comunicació, i amb ells el periodisme, travessen una triple crisi: econòmica, de model de negoci i de credibilitat. La sinergia d’aquestes tres crisis està alterant l’ecosistema mediàtic i els mecanismes de creació d’opinió pública. La digitalització ha fet que el vell model de ingressos, basat en la publicitat i la venda en quiosc, s’hagi enfonsat. Els mitjans viuen una transició existencial del vell model a un de nou que encara no se sap com serà exactament. La emergència de les xarxes socials i la multiplicitat d’emissors genera un volum d’informació, no sempre fiable, que desborda la capacitat de discerniment de la població. La revolució digital ha portat nous hàbits, noves formes de socialització de la informació i una cultura de la gratuïtat que es terreny abonat per les fake news i la manipulació informativa. El resultat es una creixent desconfiança cap als mitjans en el seu conjunt.

¿Quines avantatges i quins perills tenen els nous models de comunicació i informació?

A càrrec de MILAGROS PÉREZ OLIVA

Llicenciada en Ciències de la Informació per la UAB, articulista i membre de l’equip d’editorials del diari El País, en el que treballa des del 1982 i on ha ocupat diferents responsabilitats, entre elles redactora en cap i Defensora del Lector.
Col·laboradora habitual dels programes Els Matins de TV3, El Matí de Catalunya Ràdio, Cafè d’Idees i El Vespre, de TVE i Via Lliure de RAC1.
Membre del Consell Social de la UPF.
Nascuda a Grist (al costat de Benasc), amb una trajectòria periodística des de 1976.
Periodista especialitzada en societat i salut, sobretot en qüestions de bioètica i biomedicina.
Directora actual de Barcelona Metròpolis.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept

Share This Story, Choose Your Platform!

Deixeu un comentari